17.3.2013

Mittoja ja tavoitefarkkukuvia päivitetty

Lähtötilanne ja tavoite -välilehdeltä löytyy uudet mitat ja kuvat :-)

Ja kevennykseksi Radio Novan parodia Jutan superdieteistä X-D

Jäin eilen mietiskelemään eilistä postaustani. Miksi mulla menee aina yli nää liikunnat? Mä ahnehdin, ja jaksan sitä ehkä kaksi viikkoa, sitten tulee väsymys ja on pakko pitää taukoa. Tänä aamunakin ensimmäinen ajatus oli, että jospa kuitenkin kävisin treenaamassa, kun en varmuudella huomenna pääse. Kun liikunta on mulle kuitenkin vaan sitä, että saan siitä energiaa, ei sitä, että treenaisin tavoitteellisesti jotain määränpäätä kohti. Se antaa aina enemmän kuin ottaa ja auttaa jaksamaan muuta arkea. Liikunnasta tulee tosi hyvä fiilis. Mulla on projektiluontoinen työ, ja ajoittain stressi on kova. Liikunta on hyvää vastapainoa sille, mutta kun stressi kovenee, väsytän itseni treenaamisella. Ja mä teen tän joka ikinen kerta, en vaan osaa kohtuutta.

Auttaisiko etukäteissuunnittelu? Tällä viikolla liikun näinä päivinä ja pidän näin monta vapaapäivää. Kuinka monta vapaapäivää mä tarvitsen viikossa? Sen olen tajunnut, että vapaapäivä ei ole se, että käy vain pyöräilemässä tai tekee vain ylä- tai alakropan, vaan sen pitää olla totaalilepo (no daa-a...). Jos mulla ei olisi lapsia tai perhettä, mä varmaan liikkuisin kaiken vapaa-aikani. Kun se rulla pyörähtää päälle, sitä on vaikea saada himmaamaan. Mutta joku kohtuus tähän on löydettävä, koska muuten tulee kyllästyminen tai energiavirtaus kääntyy väärään suuntaan, eikä saakaan enää voimaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti