24.11.2014

No onpa nyt kiva.

Pöh. Mun painonlasku jäi ekaan viikkoon. Alkuviikosta kävin jo -2,5 kg, mutta nyt se puolikas on jopa tullut takaisin, joten kahden viikon saldo on -2,0 kg, sama kuin ekan viikon jälkeen. Mulla käy tää joka kerta, jumitus alkaa hyvän startin jälkeen, ja juuri tässä kohti mulla sitten into yleensä lopahtaakin. Jumivaihe voi helposti kestää 4-5 viikkoa, joten nyt täytyy vaan jättää vaa'alla hyppääminen viikolla vähemmälle ja jatkaa hammasta purren. En saa kaikkia ruokia syötyä (yleensä skippaan välipalan tai iltapalan - joinain päivinä molemmat), joten tiedän kyllä että se johtuu siitä. Jospa tankkauspäivä buustaisi sitten taas aineenvaihduntaan vauhtia. No, ainakin mieli on muuten kevyempi, kun ainakin yrittää tehdä asialle jotain, eikä aika mene siihen että ruoskii itseään siitä, että pitäisi tehdä jotain.

Kyllä mä monessa kohti mietin, että miten paljon ylimääräistä sitä syökään, kun näköjään aika vähällä tulee toimeen. Koitan tässä kuuden viikon aikana kehitellä terveen suhtautumisen herkkuihin. Ettei niitä tarvitse vetää joka päivä, ei aina silloin kun on tarjolla, vaan valitsee itse ne erityiset hetket kun haluaa nauttia, ja tekee sen sitten hyvillä mielin. Pakko myöntää, että viikonlopun pikkujouluissa harmitti, kun tarjolla oli hyvää ruokaa ja herkkuja (ja kuohuviiniä), ja minä saatoin pitkin hampain syödä salaattia, josta siitäkin noukin pois sopimattomat ainesosat. Ne herkut vielä olisin voinut jättää syömättä, mutta minulla ei ole tapana kieltäytyä kuohuviinistä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti